×

Aby rozpocząć grę, skorzystaj z jednego z trzech prostych sposobów:

Odbierz link do ściągnięcia na pocztę

×

lub SMS-em na telefon

+
×

 

Będziemy wykorzystywać Twój mail lub numer telefonu wyłącznie do wysłania linku

Albo rozpoznaj za pomocą kodu mobilnego QR

albo wejdź przez
swoje urządzenie za pomocą linkuhttps://get.mopoclub.com/

Albo ściągnij
pliki i załaduj na telefon

  • Android APK do ekranów o wymiarach

    320x480 i więcej lub 240x320

     
  • JAR lub JAD dla Java telefonów

     

     
  • iPhone, iPad i Windows Phone

    https://playmopo17.com/

    Aby zainstalować grę, wejdź na https://playmopo17.com/ z urządzenia

     

Jeżeli będziesz mieć problem z instalacją, zwróć się do naszej Służby Wsparcia

Zagraj

Pobierz bezpłatne

Słownik terminów pokerowych

A

Action

Zaproszenie dealera do wykonania ruchu. Możliwe działania gracza: check, bet, raise, fold.

Ante

Obowiązkowa stawka przed rozdaniem kart (występuje na przykład w grach Seven Card Stud, Five Card Draw i niektórych turniejach MTT w Texas Hold’em). Ante wnoszą wszyscy gracze przed każdym rozdaniem i kwota ta staje się częścią banku.

All-In

Stawka gdy gracz, podnosząc albo wyrównując, przekazuje do banku wszystkie swoje fiszki. Podobny ruch pozbawia gracza możliwości kontynuowania obstawiania i wpływania na dalszą grę, ale zachowuje on prawo do pretendowania do banku utworzonego w momencie ruchu all-in. Dla pozostałych graczy tworzy się jeszcze jeden boczny bank (dodatkowy bank), do którego gracz, który zrobił ruch all-In, nie może pretendować. W ten sposób, w rozdaniu może być utworzonych kilka bocznych banków.

Add-on

Możliwość dokupienia fiszki w czasie turnieju rebuy, zazwyczaj, po zakończeniu okresu rebuy. Możliwość dokupienia w każdym konkretnym turnieju należy zgłosić organizatorowi wcześniej.

B

Backdoor

Potencjalna możliwość poprawy swojej kombinacji przy pomocy dwóch kart na turn i river. To znaczy, że w sytuacji backdoor na flopie do korzystnej kombinacji graczowi brakuje dwóch kart.

Na przykład na flopie u gracza są trzy karty pik, a więc potrzebne mu są jeszcze dwie karty tego samego koloru, żeby uzyskać flush.

Bad Beat

Jest to sytuacja, w ktorej gracz z silną ręką przegrywa z tego powodu, że oponentowi niespodziewanie się poszczęściło i otrzymał on karty, które uczyniły jego kombinację zwycięską.

Na przykład u gracza nr 1 na flopie na rękach jest gotowy strit (Q, J, board: 9, 10, K), a inny ma zaledwie parę (10, 3, board: 9, 10, K), ale turn i river przyniosły graczowi nr 2 jeszcze parę (3, 3) i ona pomogła graczowi nr 2 zestawić fula (full house), a przy tym gracz nr 1 nie uzyskał przewagi z rozdania. W ten sposób, gracz nr 1 przy pokazaniu kart przegrał, mając na flopie wielkie szanse na wygraną. Innymi słowy otrzymał bad beat (został „rozjechany”).

Bankroll

Ogólna ilość pieniędzy przeznaczona przez gracza na grę w pokera i znajdująca się na jego rachunku. Bankroll mierzy się w big blindach przy grze w pokera limitowanego albo w buy-in’ach w pokera bez ograniczeń.

Betting Structure

Ustalone dla każdej rundy zakładów stawki i raise, których wysokość, zazwyczaj, rośnie w trakcie gry. Struktura określa także wielkość blindów i maksymalną możliwą ilość raise’ów w ciągu jednej rundy zakładów. Podobny system ustalania stawek jest wykorzystywany głównie w turniejach.

Blind

Obowiązkowa stawka przed rozdaniem kart w momencie gdy gracz jeszcze nie wie jakie karty on otrzyma. Zwykle stosuje się w Texas Hold'em i Omaha.

Big blind

Pozycja gracza siedzącego jako drugi po lewej ręce od dealera i nazwa obowiązkowej stawki, którą wpłaca on w ciemno do rozdania kart po graczu w pozycji small blind. Big blind zwykle jest dwa razy większy niż mały i jest równy minimalnej stawce w pierwszej rundzie zakładów.

Blank

Karta na stole, najprawdopodobniej niewpływająca na przebieg gry i niepoprawiająca kombinacji kart na rękach. Na przykład gdy mówi się, że na river przyszła karta blank, oznacza to, że to chyba nie ta karta poprawiła kombinację któregoś z graczy.

Board

Wszystkie karty wspólne wyłożone na stół w ruchu flopa, turn i river. W Hold’emie to pięć kart wspólnych.

Bottom Pair

Kombinacja składająca się z najmłodszej karty boarda, która tworzy parę z jedną z kart na rękach.

Bubble

Stadium turnieju (MTT, SnG), w którym odpadają ostatni gracze niezdobywający nagród. Po grze na bubble zaczyna się strefa premiowana.

Button, dealer button

Fiszka, którą posiada dealer (gracz w pozycji dealera). Podczas gry przesuwa się według kierunku wskazówek zegara.

Buy-in

Część wpisowego wpłacana do udziału w turnieju, która jest przeznaczona na fundusz nagród albo minimalna kwota niezbędna do przystąpienia do gry na pieniądze.

C

Call

Postawienie stawki równej poprzedniej. Nazywana także wyrównaniem stawki.

Calling Station

Gracz grający wiele rozdań i dochodzący do ostatniej rundy zakładów, pomimo minimalnych szans na sukces. Prowadzi on krańcowo bierną grę, woląc wyrównywać stawki bez podwyższeń. Mając na rękach dobre karty albo gotową rękę, nie zmienia stylu gry i często odpowiada tylko call na stawki przeciwnika. Zawodowcy uważają, że blefowanie przeciwko takiemu rywalowi jest bezsensownie.

Cap

Ostatnie dozwolone zwiększenie stawki w bieżącej rundzie zakładów.

Cash

Pieniądze w gotówce, fiszki gracza znajdujące się na stole.

Cash Out

Możliwość wypłaty gotówki z poker roomu.

Check

Działanie pozwalające przepuścić ruch. Jest ono możliwe tylko do pierwszej stawki każdego z graczy albo dla pozycji big blind, jeśli nikt nie podniósł jego stawki. Innymi słowy jest to stawka równa zeru.

Check Raise

Taktyczne przeczekanie, przy którym gracz robi check, żeby po ewentualnej stawce przeciwnika w tej rundzie zrobić reraise. Check raise może być sposobem na zwabienie rywala w pułapkę albo blefem.

W niektórych kasynach i klubach stosowanie takiego taktycznego ruchu uznaje się za nieetyczne i check raise jest zabronione.

Cold Call

Ruch zrównujący jedną albo kilka poprzednich stawek.

Na przykład na preflopie (Hold’em) big blind i small blind zrobili swoje stawki, gracz nr 1 zrobił bet, gracz nr 2 - raise, a gracz nr 3 wyrównał, robiąc cold call.

Community Cards

Patrz: Board

Connector

Para kart z kolejną wartością (9, 10; A, K; J, Q) albo z niekolejną, ale mimo to pozwalającą na zbudowanie strita (8, 10; J i A). Jeśli karty są tego samego koloru, nazywa się je połączonymi konektorami (suited connectors), konektory różnego koloru nazywa się offsuited connectors. Bywają także konektory z przerwą (jedną albo dwoma), na przykład 9 i 7 (one gap connector) i 9 i 6 (two gap connector).

D

Dealer

Gracz znajdujący się w pozycji rozdającego karty (choć faktycznie karty pokerze online rozdaje program). W Hold’emie pozycja oznaczona fiszką Button (Dealer button), która przesuwa się przy każdym rozdaniu. W związku z tym każdy siedzący za stołem w swojej kolejności zostaje dealerem.

Dog

Skrót od Underdog.

Dominated Hand

W grach z kartami wspólnymi na stole za zdominowaną uznaje się rękę gracza, w której jedna z kart pokrywa się z kartą w ręce przeciwnika, a druga jest niższa pod względem rangi (oznacza to, że ta druga karta jest dla niego słabszym kickerem). Na przykład gracz nr 1 (Q, 7), gracz nr 2 (Q, 9). Można powiedzieć, że ręka gracza nr 1 jest zdominowana. Jeżeli kartami wspólnymi na flopie będą Q, 3, 5, to gracz nr 1 na showdown przegra, ponieważ przy jednakowych parach u nr 2 kicker jest starszy.

Draw

Nie do końca dobrana wygrywająca kombinacja, dla której nie starcza jednej albo kilku kart. Karty, które mogą zmienić sytuację („dobudować” draw), nazywa się out’ami. Szanse na realizację draw oblicza się i wyraża przy pomocy oddsów. Odds - współzależność niekorzystnych i sprzyjających wyników (4:1 oznacza, że w cztery przypadkach draw i tak nie zostanie dobrane i tylko w jednym przypadku kombinacja będzie dobrana).

Na przykład gracz ma cztery karty pik (dwa na ręce, dwa z boarda), brak mu piątego, tego samego koloru do ułożenia flush. Na rękach gracza jest flush draw.

Draw Dead

Sytuacja, w której gracz dobiera draw, a u przeciwnika jest już dobrana kombinacja przewyższająca go pod względem starszeństwa. W związku z tym, nawet jeśli draw będzie dobrany, gracz i tak przegra.

Na przykład gracz nr 1 dobiera strita, a u gracza nr 2 jest poker (straight flush), naturalnie, zwycięży nr 2, a u nr 1 jest draw dead.

E

Equity

Oczekiwany udział gracza w banku na podstawie jego szans na zwycięstwo. Na przykład, u gracza 70 % szans na wygranie banku 100 USD oznacza, że „pot equity” jego kombinacji wynosi 70 USD. Obliczenia mają wyłącznie charakter teoretyczny, ale pozwalają ocenić kwotę możliwej wygranej.

Expected Value

Teoretyczna korzyść, którą przyniesie ten albo inny ruch. Rozpatruje się taki wynik w teorii wielkich liczb w długim okresie.

Żeby obliczyć Expected Value (EV), niezbędne jest:

  • A - prawdopodobieństwo wszystkich możliwych wyników gry;
  • W - rezultaty wszystkich możliwych wyników gry (wygrane i przegrane);
  • EV= А (rezultat nr 1)*В+А1(rezultat nr 2)*В1+ Аn(rezultat nr n)*Вn…

Można zrobić przykładowe obliczenie dla określonej gry.

Stawka gracza równa 10 USD, wartość banku – 50 USD, szanse na zwycięstwo jego kombinacji wynoszą 25 %, co oznacza że w ¾ przypadków traci on po 10 USD (razem 30 USD), w ¼ dobiera on starszą kombinację i wygrywa, otrzymując 50 USD. Podsumowujemy wynik: 50 USD-30 USD = 20 USD, czyli gracz otrzymał średnio 5 USD z ręki.

Extra Blind

Dodatkowa stawka, którą wnosi gracz albo wchodzący do gry poza kolejnością albo przepuszczający jedną albo kilka rozdań i wracający do gry.

F

Family Pot

Bank, w którym uczestniczy nie mniej niż trzech graczy.

Flop

W grach w pokera z kartami wspólnymi na przykład, Hold’em i Omaha, to trzy pierwsze karty wyłożone na stół grzbietem do dołu (pierwsze karty wspólne).

Fold

Termin oznacza zrzucenie przez gracza kart. Robiąc fold, uczestnik odmawia gry w bieżącym rozdaniu, zostawiając wykonane do tego czasu stawki w banku. Będzie on mógł wznowić grę tylko w nowym rozdaniu.

Free Card

Wspólna karta (turn lub river), której odkrycie nie zostało opłacone stawką (wszyscy gracze zrobili check).

Free Roll

Odmiana turnieju, która nie wymaga wstępnych składek, ale przy tym zwycięzcy gwarantuje się otrzymanie nagrody pieniężnej. Wziąć udział w turnieju może każdy chętny, który przejdzie rejestrację. Każdy poker room ustala swój harmonogram przeprowadzenia freerollów, funduszu nagród i jego struktury.

G

Gutshot

Kombinacja, w której brakuje jednej karty, żeby dobrać strita, przy czym jest ona położona w środku kolejności. Na przykład u gracza K, Q, na boardzie - 9, 10, 6. Do strita brakuje J. Na flopie u gracza - wewnętrzny strit.

H

Heads Up (HU)

Tym terminem oznacza się grę, w której bierze udział tylko dwóch graczy.

Hole Cards

Karty, które rozdaje się każdemu graczowi koszulką do góry. W Texas Hold'emie to dwie pierwsze zakryte karty (Pocket Cards).

Implied Odds

Szanse na wygraną, obliczenie perspektywy swojej kombinacji. Gracz próbuje przykładowo policzyć na jakie stawki rywala może liczyć i jaki wygraną uzyska, jeśli jego draw zostanie zrealizowany.

Oddsy można policzyć dzieląc kwotę spodziewanej wygranej przez spodziewane stawki. Na przykład gracz wyrównuje stawkę rywala, mając na rękach tylko parę (i 12% możliwości otrzymania na flopie seta), ale jeśli oczekiwanie sprawdzi się, otrzyma on silną rękę i duże szanse na wygraną.

J

Jackpot

Stale zwiększająca się kwota, którą otrzymuje gracz (gracze) po spełnieniu określonych warunków. Na przykład, koniecznie trzeba zostać zwycięzcą z pewną kombinacją np. królewski poker (royal flush).

Tworzenie się kwoty jackpota odbywa się na różne sposoby, według uznania poker roomu. Na przykład czasami zbieranie odbywa się za specjalnymi stołami, gdzie przy każdej rozgrywanej ręce nieznaczna część banku jest potrącana na rzecz jackpota.

K

Kicker

Karta, która nie weszła do kombinacji (składającej się z mniej niż pięciu kart), ale mająca swoją rolę w kwestiach spornych. Na przykład na showdown gracz nr 1 (J, K), gracz nr 2 (A, K), na board - K, 6, 6, 8, 2. Przy każdym z graczy kombinację tworzą dwie jednakowe pary (K, K i 6, 6). W takim przypadku o wyniku gry decyduje piąta najwyższa karta nr 1 - J, nr 2 - A, oznacza zwycięstwo gracza nr 2.

Kickerem nazywa się także najmłodszą kartę własną.

L

Limp

Call big blind i wejście w grę na preflopie bez podniesienia stawki.

Live Blind

Obowiązkowa składka do pot, którą robi się jeszcze przed rozdaniem kart pod warunkiem, że gracz który postawił tę stawkę, ma możliwość podniesienia stawki na preflopie. Przeciwieństwo dead blind.

Loose

Styl gry, przy którym gracz rozgrywa dużą ilość rozdań zarówno z silnymi, jak i z słabymi rękami. Przeciwieństwo tight.

M

Maniac

Gracz, który zajmuje agresywną pozycję, aktywnie callując i podnosząc w każdej rundzie zakładów. Główną charakterystyką gry maniaka jest duża ilość zagranych rozdań, ale nie ich jakość i wynik. Działa impulsywnie i nieprzewidywalnie co sprawia, że jest niebezpieczny dla rywali.

Middle pair

Para na flopie składająca się z jednej karty własnej i jednej karty wspólnej, druga według starszeństwa z trzech odkrytych na boardzie. Przykład. Na rękach gracza J i 4. Na flopie - K, J, 2. W takim przypadku parę waletów uznaje się za drugą.

Muck

Zrzucone i odłożone karty, inaczej mówiąc te, które znajdują się poza grą w bieżącym rozdaniu. Termin ten może także oznaczać działanie, gdy gracz zrzuca i nie pokazuje swojej przegrywającej ręki.

Multi Table Tournament, MTT

Turniej pokerowy, w ramach którego gra odbywa się od razu przy kilku stołach.

N

No-Limit

Odmiana pokera, w której nie ma ograniczeń dotyczących wysokości stawek. Każdy gracz za stołem w każdej rundzie zakładów może zrobić raise na wielkość całego swojego stacka.

Nuts

Sytuacja, gdy na rękach u gracza jest najlepsza kombinacja z wszystkich teoretycznie możliwych w bieżącym rozdaniu.

O

Offsuit

Początkowa ręka w różnych kolorach w Hold’emie. Czasami oznacza się literą „o” po wartości nominalnej kart (na przykład, „6,2 o”, co oznacza, że 6 i 2 mają różne kolory).

Open-Ended Straight Draw

Kombinacja z czterech kart, w ktorej do zakończenia strita brakuje jednej pozycji. Przy tym brakująca karta, której oczekuje gracz, może zarówno rozpoczynać istniejącą kolejność, jak i ją kończyć. Przykład. Na rękach u gracza 4 i 7, a na stole - 5, 6 i Q. A zatem, do strita niezbędna jest albo 3 (i ona utworzy mały strit) albo 8 (duży strit).

Out

Karta, na razie znajdująca się w talii, która może znacznie poprawić kombinację gracza, a więc zwiększyć szanse na wygraną. Prawidłowe obliczenie outów i współzależności ich prawdopodobnego otwarcia do poziomu ryzyka jest jedną z podstawowych zasad pomyślnej gry w pokera. Przykład. Na rękach u gracza A pik i J pik, na stole - 10 pik, 5 kier, 2 pik. Na turn i river gracz będzie oczekiwać każdej karty pik, żeby zebrać flush. Odpowiednio, 9 prawdopodobnie pozostałych w talii pików będzie uznane dla niego za outy.

Outrun

Wygranie rozdania.

Overcall

Podtrzymanie stawki po tym, jak jeden albo kilku graczy już callował tę stawkę.

Overcard

Karta na ręce pod względem rangi przewyższa największą kartę na stole. Przykład. Na rękach u gracza A i Q, a na stole - 8, 10, 2. As i dama są w takim przypadku overcards.

Overpair

Para utworzona z kart na ręce, których ranga jest wyższa od najwyższej z wspólnych kart. Przykład. Na rękach u gracza - K i K, a na stole - 3, 9, 2, J i Q. Kombinację kart na ręce gracza z dwóch królów uznaje się za overpair.

P

Pay Off

Callowanie stawki albo robienie raise pomimo tego, że gracz nie jest pewny, że jego kombinacja jest silniejsza od ręki rywala Przykład. Było wysokie prawdopodobieństwo, że u rywala jest strit z siódemki, ale ja mimo to callowałem jego stawkę na river, ponieważ chciałem sprawdzić jego karty i bet był nieduży.

Play the Board

Dobranie najlepszej kombinacji, używając tylko kart wspólnych. W przypadku gdy dwóch graczy rozgrywa board, maksymalną wygraną, na która mogą oni liczyć jest połowa banku. Przykład. Na rękach u jednego gracza 3 i 7, u drugiego - 2 i 5. Na stole - 4, 4, J, J, A (pod warunkiem, że flush nie jest możliwy u obydwu). W takim przypadku pokerzyści rozgrywają stół, ponieważ najlepsza kombinacja dla każdego całkowicie składa się z kart wspólnych.

Pocket (hole cards)

Karty własne albo karty na ręce gracza, niewidoczne dla innych do momentu ich otwarcia.

Pocket Pair

Dwie karty własne o jednakowej randze.

Post

Obowiązkowa stawka do wspólnego banku jeszcze przed rozdaniem kart wspólnych, w momencie siadania albo przesiadania się graczy za stołem.

Pot-Limit

Odmiana pokera, w której wielkość bet’ów i raise’ów ograniczona jest bieżącą wielkością banku. Daje znacznie większą wolność graczom i większe przepływy gotówki niż gry Fixed Limit.

Pot Odds

Matematyczna wielkość równa stosunkowi pieniędzy w banku do ilości pieniędzy niezbędnych do call albo zachowania prawa do rozgrywania potu. Jest jednym z najważniejszych wskaźników, na podstawie którego gracz podejmuje decyzję o dalszych działaniach. Różni się od potencjalnych szans (implied odds), ponieważ nie uwzględnia możliwych stawek graczy w późniejszych pozycjach albo w następnych rundach zakładów. Przykład. W banku na river znajduje się 100 USD. Gracz robi bet na 10 USD, więc bank zwiększa się do 110 USD. Należy zrobić call na 10 USD, żeby przedłużyć grę. Szanse banku przy tym wynoszą 10:110 = 1:11. Jeśli masz silną rękę albo szanse na poprawę większe od szans banku, to stawkę można callować. W przeciwnym przypadku lepiej zrobić fold.

Protect

Wnoszenie pieniędzy do banku, żeby ochronić swoje fiszki postawione na blindach i/lub poprzednich rundach zakładów. Gracz postępuje tak, gdy jest mu szkoda tracić szanse na rozgrywanie potu, w który włożył on już niemało pieniędzy nawet pomimo tego, że ma on słabą rękę, a także w celu zmniejszenia chęci oponentów do czekania na swoje draw.

Q

Quads (quadruplet, four of a kind)

Kombinacja z czterech kart o jednej randze (kareta).

R

Rag (ragged)

Śmieciowe karty własne albo wspólne, które nie przynoszą poprawy żadnemu graczowi.

Rainbow

Karty w różnych kolorach na flopie albo karty na river, z których tylko dwie pokrywają się pod względem koloru. Taka kombinacja oznacza, że szanse na flush są bardzo małe (w pierwszym przypadku) albo żadne (w drugim przypadku). Synonim – offsuited.

Raise

Podniesienie wysokości bieżącej stawki. Wielkość raise może być sztywno limitowana (Fix Limit), ograniczona bankiem (Pot Limit) albo wielkością stacka gracza (No Limit).

Rake

Prowizja klubu pokerowego za organizację gry, która jest pobierana od każdego rozegranego potu albo włączona do kwoty rejestracji w turnieju. Liczne pokerowe kluby udzielają rakeback - częściowego zwrotu rake’a.

Rakeback

System częściowego zwrotu graczowi jego rake. Warunki rakeback’a i jego wielkość bardzo różnią się w zależności od polityki poker roomu. Zazwyczaj wypłatę rakebacka biorą na siebie firmy współpracujące (affiliate) albo marketingowi partnerzy klubu pokerowego.

Rank

Położenie karty w kolejnym szeregu od większej do mniejszej - od asa do dwójki. Wartość karty w pokerze nie bierze pod uwagę jej koloru.

Ring Game

Każda nieturniejowa odmiana pokera, w której gra się na prawdziwe pieniądze. Synonimy – zwykła gra.

River

Piąta karta, odkrywana na stole i/lub finałowa runda zakładów. Synonim – fifth street ("piąta ulica") w Omaha i Texas Hold’em, seventh street ("siódma ulica") - w Stud.

Rock

Gracz z bierną pozycją, preferujący wyłącznie dokładne działania. Rozgrywa on mało rąk, często zrzuca i rzadko calluje, nigdy nie będzie blefował albo robił ryzykownych stawek. Działania rock’a są zupełnie przewidywalne, dlatego jeśli on podnosi, oznacza to, że ma on z dużym prawdopodobieństwem na rękach silną kombinację. Przeciwieństwo - maniac.

Runner

Karta, którą odkrywa się na turn albo river i która kończy silną kombinację albo znacznie wzmacnia rękę, gdy pierwotnie gracz miał niewysokie szanse na wygraną. Terminem tym określa się także całą kombinację, która utworzyła się tylko na czwartej albo na piątej karcie wspólnej. Synonim – backdoor.

S

Scare Card

Karta wspólna na turn albo river, która może znacznie poprawić rękę rywala, ale przy tym nie wzmacnia Twojej. Przykład. Na turn na stole odkryto następujące karty: 5 pik, 4 pik, J trefl i A pik. Jeśli gracz na rękach nie ma pików albo ciąg do strita (straight draw), to as pik jest dla niego straszną kartą, ponieważ potencjalnie może wzmocnić kombinację przeciwnika.

Semi-Bluff

Koncepcja gry, która zakłada agresywną pozycję gracza, którego szanse na wygraną banku są bardzo małe, ale mimo wszystko istnieją. W takim przypadku duże stawki robi się w celu zmuszenia rywali do zrzucenia kart, ale nawet w przypadku gdy oni zrównają się albo nawet podwyższą, możliwość zwycięstwa po otwarciu nadal pozostaje z powodu outów na turn i river, chociaż ocenia się je jako bardzo niewielkie. Po raz pierwszy pojęcie półblefu zostało opisane przez Davida Sklansky’ego.

Set

Kombinacja z trzech kart jednej rangi, z których dwie są własne. Trips („trójka”) jest innym wariantem dobranej trójki.

Short Stack

Gracz z najmniejszą ilością fiszek za stołem albo w całym turnieju albo sama ilość fiszek, najmniejsza wśród dwóch i więcej graczy. Gracz z short stack’iem nie może sobie pozwolić na agresywną grę i udział w kosztownych rundach zakładów. Jednocześnie znajduje się on pod dużą presją i nie może zwlekać w oczekiwaniu na lepszą rękę. Jeśli w najbliższym czasie nie uda się mu odegrać się, to obowiązkowe stawki szybko zrujnują jego nieduży stack.

Showdown

Finałowa część rozgrywania banku, kiedy gracze odkrywają (pokazują rywalom) własne karty, ujawniając zwycięzcę. Showdown może nie odbyć się, jeśli nikt nie callował ostatniego betu. Pierwszy zaczyna odkrywanie swoich kart ten gracz, który jako ostatni obstawiał (ten gracz nazywa się „agresorem”). Jeśli na river nikt nie robił betu, to pierwszym odkrywa swoją rękę gracz siedzący po lewej stronie od dealera. Możliwy jest też wariant jednoczesnego showdown, kiedy gracze pokazują swoje karty nie według kolejności, ale wszyscy w tej samej chwili (na przykład jeśli wszyscy gracze poszli w all-in do river, to oni zgodnie z umową mogą odkryć swoje karty jeszcze zanim na boardzie pojawią się ostatnie karty wspólne).

Side Pot

Bank oddzielony od banku głównego, do którego nie były wnoszone stawki od jednego albo kilku graczy, dlatego oni nie będą mogli wziąć udziału w jego rozgrywaniu. Side Pot tworzy się gdy jeden albo kilku graczy idą all-in, a w następnych rundach zakładów inni gracze obstawiają, zwiększając tym samym pot już bez udziału graczy, którzy poszli va bank. Te stawki tworzą bank boczny. Przy otwarciu gracz z all-in ma prawo do rozgrywania tylko banku głównego. W ramach jednego rozdania może być kilka banków bocznych.

Slow Play

Taktyka gry, przy której gracz z silną ręką nie robi agresywnych stawek, działając tak jak gdyby u niego była słaba kombinacja. Stosuje ją, żeby nie spłoszyć rywali siłą swoich kart, zmusić ich do pozostania w rozgrywce tak długo jak to możliwe i utworzenia dużego banku.

Small Blind

Wielkość stawki, którą powinien zrobić gracz w pozycji small blind (z lewej strony od dealera). Zazwyczaj wynosi połowę albo jedną trzecią big blind.

Smooth Call

Callowanie poprzedniej stawki przy dość silnej ręce, z której w zupełności można (albo trzeba) było by podnieść stawkę. Zwykle miękki call świadczy o taktyce slow play.

Split Pot

Bank, który został podzielony pomiędzy dwóch albo więcej graczy, którzy odkryli na showdownie kombinacje o równej sile.

Spread-limit

Schemat tworzenia stawek, przy którym maksymalne i minimalne bet i raise dostępne graczom w każdej rundzie zakładów ograniczone są pewnym zakresem. Przykład. W grze ze limitem zakresu (spread-limit) 10 USD-30 USD każde podniesienie nie może być mniejsze niż 10 USD, ale przy tym i nie może przekraczać 30 USD.

Straddle

Nieobowiązkowa stawka gracza w pozycji z lewej strony od big blind, równa podwójnemu big blind. Faktycznie straddle jest raisem w pierwszej rundzie zakładów i daje prawo graczowi do kończenia zakładów na blindach, zachowując przy tym możliwość raise. Stawka ta jest używana zgodnie za porozumieniem i nie we wszystkich poker roomach.

String Bet

Stawka, której gracz nie wnosi w całości do banku, a oddaje tylko część fiszek w celu zdeklarowanego podniesienia. Jeżeli natomiast gracz po prostu rusza fiszki, nie ogłaszając przy tym podniesienia, to rywale mają prawo zaliczyć tylko call. Żeby zapobiec każdej możliwej spekulacji, graczy z częściowymi stawkami (kiedy gracz na przykład wnosi część raise, patrzy na reakcję graczy, a potem nie wnosi pozostałych fiszek, zostawiając w banku tylko call) liczne poker roomy ich zakazują. Oznacza to, że trzeba wyraźnie zgłaszać wielkość podniesienia i wysyłać do banku natychmiast wszystkie fiszki.

Suited

Dwie karty własne jednego koloru. Może także oznaczać parę kart w jednym kolorze ze stołu. Przeciwieństwo – off suit.

T

Tell

Ruch ciała, gest albo każde inne nieuświadomione i odruchowe zachowanie się, na podstawie którego można domyślić się zamiarów gracza albo siły jego kart własnych. Podobne fizyczne mechanizmy nie są możliwe do zastosowania wobec graczy w pokera online, jednakże dla nich dostępne takie wskazówki, jak zwyczaj kontaktowania się na chacie albo szybkość podejmowania decyzji.

Tilt

Stan gracza, który stracił kontrolę nad swoimi emocjami po wielu nieudanych rozgrywkach i dlatego teraz podejmuje nieracjonalne działania. Najczęściej używa się wyrażenia „być w tilcie”, co zazwyczaj, oznacza rozpaczliwe próby odegrania przegranych fiszek przy pomocy wysokich stawek, przy czym niezależnie od siły kart gra prawie każda ręka. Jest też przeciwieństwo tilta – bierna pozycja z częstymi foldami, wywołana strachem przegrania jeszcze większej kwoty. Taki stan emocjonalny jest bardzo niebezpieczny, ponieważ nie pozwala graczowi adekwatnie oceniać sytuacji pokerowej, perspektywy jej rozwoju i siły swojej ręki.

Skutki tilta mogą być krytyczne - od dużych strat stack’a do pełnego bankructwa. Graczowi jest bardzo trudno w takim stanie kontrolować i korygować swoje działania. Ponadto on praktycznie nigdy nie zdaje sobie sprawy z tego, że dzieje się z nim coś dziwnego. Dlatego w celu uniknięcia podobnej sytuacji należy stale pracować nad sobą i rozwijać tak zwaną odporność na tilt, nastawioną na tłumienie negatywnych emocji i na rozwój samokontroli. Także w roomach pokera online przewidziano system samoograniczenia.

Time

1. Okres czasu udzielony graczowi w celu podjęcia prze niego decyzji albo wykonania działania. 2. Gest albo słowo gracza, zwrócony do dealera z prośbą o danie dodatkowego czasu do namysłu. 3. Prowizja kasyna albo klubu pokerowego pobierana co pewien okres gry. Przykład. Time (czas) określono 10 USD/godz. Oznacza to, że za każdą godzinę gry gracz musi płacić instytucji 10 USD.

Toke

Nieduże wynagrodzenie pieniężne dla pracownika kasyna albo sali do gry. Zazwyczaj dotyczy to napiwków dla dealera od gracza, który wygrał duży bank (na znak wdzięczności za rozdanie silnej ręki), ale można wykorzystać w odniesieniu do innych podobnych sytuacji.

Top Pair

Kombinacja z dwóch kart jednej rangi - jednej własnej i jednej wspólnej, która przy tym jest najstarsza na stole.

Top Set

Kombinacja z trzech kart jednej rangi - dwóch własnych i jednej wspólnej, która przy tym jest najstarsza na stole. Przykład. Na rękach u gracza 8 i 8, na stole - 2, 4 i 8. Set z ósemek uznaje się za starszy.

Top Two

Kombinacja z dwóch par, z których każda składa się z jednej własnej j i jednej karty wspólnej. Przy tym karty ze stołu tworzące obydwie pary są najstarsze na board. Przykład. Na rękach u gracza Q i 10, na stole - 3, 5, 10, 7 i Q. Para dam i para dziesiątek tworzą top two.

Top and Bottom

Kombinacja z dwóch par, z których każda składa się z jednej własnej i jednej karty wspólnej. Przy tym karty ze stołu tworzące pary są najstarszą i najmłodszą na board. Przykład. Na rękach u gracza 4 i A, na stole - 5, 9, 4, J i A. Para czwórek i asów – top and bottom.

Trips

Kombinacja z trzech kart jednej rangi. W odróżnieniu od seta, tworzy się z dwóch wspólnych i jednej własnej karty. Przykład. Na rękach u jednego gracza 2 i K, u drugiego - 5 i 5, na stole na river odkryto K, 3, J, K i 5. Pierwszy gracz dobrał trips, a drugi set z piątek i pary królów z boarda - w rezultacie ful (full house).

Turn

Czwarta wspólna karta boarda, odkryta. Turn następuje zaraz po flopie. Ten termin oznacza także trzecią rundę rozdania po odkryciu na stole czwartej karty. Synonim – fourth street („czwarta ulica”).

U

Under the Gun (UTG)

Pozycja gracza, która zobowiązuje go do rozpoczęcia rundy zakładów. W grach z blindami UTG znajduje się gracz z lewej strony od big blind. Uznaje się ją za niekorzystną pozycję, ponieważ gracz jako pierwszy musi podejmować decyzję, jeszcze nie znając zamiarów rywali.

Underdog

Gracz, którego szanse na wygraną są krańcowo małe w porównaniu z rękami rywali. Nierzadko razem z tym terminem używa się wskaźnika oddsów. Przykład. Na rękach u gracza Q i 7 kier, na stole 2 i 8 kier, 7 pik i J trefl. Prawdopodobieństwo tego, że na river nie przyjdzie potrzebna do flush karta wynosi mniej więcej 4:1. Gracza można uważać za underdoga 4:1.

V

Value

Zwykle używa się w wyrażeniach „bet for value” i „value bet”. Zakładają one stawkę gracza mającego silną rękę albo bardzo wielkie prawdopodobieństwo na zakończenie silnej kombinacji w nadziei na to, że rywale ją wyrównają i znacznie uzupełnią bank. Oprócz tego, pojęcie „value” można stosować w znaczeniu wartości ręki z uwzględnieniem koloru i rangi jej kart.

Variance

Zakres, w którym waha się kapitał gracza albo za stołem albo na podstawie rezultatu wszystkich jego rozgrywek. Poziom wahań częściowo zależy od wybranego typu pokera i nie jest wskaźnikiem poziomu albo doświadczenia pokerzysty.